Нескінченні пробки і тиснява в метро набридли більшості жителів мегаполісів, а спочатку карантинні обмеження громадського транспорту, які майже відразу змінилися військовими, змусили людей шукати альтернативи. Тому багато столичних мешканців використовують портативний електротранспорт. Втім, і в невеликих містечках, де громадський транспорт взагалі помер в економічних війнах після оголошення незалежності України, самокати стали конкурентами велосипедів, особливо увійшли до моди електричні моделі одноколісних та двоколісних гіроскутерів та самокатів.
До недоліків гіроскутерів можна віднести незручність використання в зимову пору року та дощову погоду. І це правда. Однак деякі стверджують, що під час дощу не варто переміщатися і на електросамокаті. Але це не зовсім правильно, оскільки більшість виробників передбачають вологозахист та герметизацію більшості найважливіших вузлів транспорту, а сама конструкція досить стійка і на мокрій дорозі. Таким чином, основною проблемою є фізичний дискомфорт, а не безпека.
Електричний самокат з'явився в магазинах України нещодавно, але вже встиг міцно на ньому закріпитися. Хоча його ціна різко зросла ще в період карантину, він залишається доступним для більшості верств населення. У результаті ви отримуєте повноцінний економічний та екологічний транспорт.
Електричний самокат розроблений з урахуванням класичного самоката. Основна його відмінність – це наявність електродвигуна. А принцип роботи досить простий. Акумулятор приводить у дію двигун, параметри роботи якого залежить від контролера. Останній орієнтується на команди водія та гіроскоп. Управління здійснюється за допомогою ручки, встановленої на кермі. Крім цього, нові моделі оснащені функцією рекуперації: коли ви переміщаєтеся не за рахунок роботи електромотора, а, наприклад, їдете під гірку або відштовхуєтеся ногою, то колеса обертаються вільно і не витрачають заряд акумулятора, і навпаки, заряджають його. Ця особливість дозволяє більш економно витрачати електроенергію. Потужний електродвигун, який не тільки не забруднює довкілля, а й помітно заощаджує бюджет, сприяє збільшенню популярності. Окремо слід зазначити і компактність цього виду транспорту.
Розвиваючись з іншого боку, у сегмент мініелектротранспорту увійшли електробайки та електроскутери. Коли електромобілі вперше з'явилися на ринку, вони все ще були новинками, і їх головною перевагою, безперечно, була їхня екологічна природа. Проте з часом як електричні автомобілі, так і електричні мотоцикли зазнали величезних технологічних і механічних стрибків.
Зрештою це призвело до появи електричних скутерів, які можуть похвалитися характеристиками, які знаходяться на одному рівні, якщо не об'єктивно перевершують їх аналоги з бензиновим двигуном, а також характерними рисами, які є унікальними для сегменту байків з батарейним живленням.
Електробайк це той же мотоцикл, але без двигуна внутрішнього згоряння. Замість нього працюють електричний двигун та акумуляторна батарея. Зовні це все та ж, але дещо видозмінена за рахунок додавання корпусних вставок з боків машини рамкова конструкція та контролер із додатковими платами всередині загальної конструкції.
Але є у електромотоциклів одна серйозна риса — відсутність вихлопної труби. Так як механізм не треба заправляти бензином, то і вихлоп у байка теж нульовий, як у електромобіля. А ось тихохідність такого скутера таки міф. Електромотоцикли теж видають шум під час водіння, але його рівень, звичайно, не зрівняється з ревом мотора класичного Harley-Davidson. Це швидше гул легкої вібрації, хоча високі показники моменту, що крутить, у багатьох моделей на рівень звуку, що видається байком, ніяк не впливають.
На відміну від самокатів чи моноколеса електроскутери мають повноцінне місце водія. За це їх люблять літні та люди з обмеженими можливостями здоров'я. Плюс покришки серйозніші, а значить дорожні вибоїни з меншою ймовірністю проб'ють гуму. При цьому ціну на такі пристрої не можна порівняти з тими ж електрокарами - це транспорт для широкого кола.
Новий вид транспорту, який стрімко набирав популярності серед мешканців України до початку бойових дій, все частіше можна зустріти на вулицях великих міст. Пристрій ідеально підходить не тільки для прогулянок та відпочинку, але й для регулярних поїздок на роботу та у справах у будь-яку погоду, як і на мотоциклах, звичайно якщо відповідним чином екіпіруватися.